Інформація про роботу управління
Інформація про роботу за 9 місяців 2024 року
Інформація про роботу за І квартал 2024 року
Інформація про роботу управління за 2023 рік
Інформація про роботу управління 2022 рік
Інформація про роботу управління за І квартал 2023 року
Інформація про роботу управління за 9 місяців 2023 року
Соціальний захист громадян
Управлінням соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області забезпечується виконання пріоритетних напрямів державної політики, зокрема державних програм соціального захисту населення щодо надання соціальних виплат.
На обліку в управлінні соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації перебуває 9 407 сімей, які отримують наступні допомоги:
- допомога в зв’язку з вагітністю і пологами – 155 осіб;
- допомога при народженні дитини – 2 409 осіб;
- грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» - 241 особа;
- допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням – 74 особи;
- допомога на дітей одиноким матерям – 497 осіб;
- допомога багатодітним родинам - 111 осіб;
- тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів – 21 особа;
- державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям - 1 303 особи;
- державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, оплата послуг із здійснення патронату над дитиною – 17 осіб;
- допомога при усиновленні дитини – 5 осіб;
- державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – 2 295 осіб, з них діти з інвалідністю до 18 років – 721 особа;
- державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю – 962 осіб;
- допомога по догляду за особами з інвалідністю I - II групи з психічними розладами – 188 осіб;
- тимчасова допомога непрацюючим особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію - 3 особи;
- соціальна допомога на догляд одиноким особам, яка досягли 80 – річного віку та потребують постійного стороннього догляду - 181 особа;
- щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам – 945 осіб.
Профінансовано за рахунок коштів державного бюджету допомог на суму 191,1 млн. грн.
За перше півріччя 2024 року відділом контролю за наданням соціальної підтримки та нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій проведено 3 300 перевірок достовірності поданої інформації про доходи громадян для призначення всіх видів допомог. Виявлено 27 випадків невірно поданих доходів громадян на суму 187,6 тис.грн.
Зроблено 3 056 запитів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 18 запитів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів про майновий стан громадян, які звернулись за соціальною підтримкою.
Виявлено 27 порушень, з них 9 - ДСД малозабезпеченим сім’ям.
Направлено 8 запитів на 116 осіб до Державної прикордонної служби України стосовно перетину кордону громадянами, які звернулись за призначенням державних допомог.
Направлено 83 запитів на громадян до Державної фіскальної служби.
Відповідно до опрацьованих даних верифікації громадян-отримувачів державних допомог припинено надання ДСД 11 – особам (наявність у власності двох житлових приміщень).
Повернуто до державного бюджету 118 тис. грн. переплати надміру виплачених коштів соціальних допомог.
Направлено 11 запитів до підприємств, установ, організацій про підтвердження або спростування виявлених порушень у довідках, що надавались громадянами для призначення допомог та компенсацій.
Надано 149 відповідей на звернення громадян з приводу нарахування коштів по ст.37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відповідно до рішення Конституційного Суду України № 6-р/2018 від 17.07.2018.
Підготовлено 151 відзив на позовні заяви громадян з приводу нарахування та стягнення коштів по ст.37 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» стороною у справах в яких є управління (відповідач).
Підготовлено 4 відзиви на позовні заяви громадян з приводу стягнення коштів по ст.35 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (втрачене майно) стороною у справах в яких є управління (відповідач).
Подано 3 заяви до суду про роз’яснення рішень судів.
Опрацьовано та підготовлено 603 відповіді на постанови про відкриття виконавчих проваджень органами ДВС.
Опрацьовано та підготовлено 385 відповідей на запити, що надійшли від Коростенського управління ДКС України Житомирської області щодо встановлення даних що наддадуть можливість визначення кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (кодів тимчасової класифікації видатків та кредитувань місцевих бюджетів) та економічної класифікації видатків бюджету або рахунків, з яких проводитиметься безспірне списання коштів згідно виконавчих листів.
Підготовлено та подано 45 довідок до Управління забезпечення примусового виконання рішень у Житомирській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) щодо виплати коштів громадянам по ст.35, 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Подано 4 заяви до органів поліції про вчинення кримінального порушення з питання безпідставного отримання соціальних виплат та 10 листів до прокуратури (контролюючий орган з питань дотримання процесуального порядку відкриття кримінального провадження та доведення вини обвинуваченого).
Подано 30 заяв (відзивів, пояснень) до Господарського суду Житомирської області, Господарського суду міста Києва про стягнення коштів з управління за позовними вимогами Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Житомирської філії Акціонерного товариства «Укртелеком».
Підготовлено 20 проектів розпоряджень Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області з питань соціального захисту населення.
Розміщено на авторизованому електронному майданчику zakupivli.pro: 5 закупівель та 5 планів до закупівель, з них: відкриті торги з особливостями - 3; без використання електронної системи - 2. Підготовлено 9 протоколів уповноваженої особи з питань проведення процедур закупівель.
Підготовлено 11 угод з сільськими, селищними, міськими громадами про співпрацю в сфері надання послуг із соціальної підтримки населення на період 2024 року.
Відповідно до звернень, 589 справ сформовано та передано до Житомирського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю для забезпечення протезно-ортопедичними виробами, засобами пересування та реабілітації.
642 людини з інвалідністю перебувають на обліку та отримують компенсацію на бензин та транспортне обслуговування.
В управлінні на обліку знаходиться 449 організацій, підприємств, установ для отримання пільг та компенсацій відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
З початку року профінансовано:
надання щорічної та додаткової відпусток, збереження заробітної плати при переведенні на нижче оплачувану роботу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на суму 24,1 млн. грн.;
грошова компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст.ст.20,21) на суму 14,0 млн. грн.;
компенсація за шкоду, заподіяну здоров’ю та допомоги на оздоровлення у випадку звільнення громадян на суму - 0,5 млн. грн.;
виплачено компенсацію, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1997 № 155 «Про порядок та розміри компенсаційних виплат дітям, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи» на суму - 3,9 млн. грн.;
послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Коростенського району Житомирської області: ТОВ «Світ Інвест Сіт» та КП Бородянської селищної ради «Об’єднання шкільного харчування» на суму 26,0 млн. грн.
Заборгованість по виплатах станом на 01.07.2024 року відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» складає 10,0 млн. грн. (компенсація за втрачене нерухоме майно 2,6 млн. грн.. та поточна Кт заборгованість 7,4 млн. грн., термін якої не настав).
Видано 1 489 пільгових посвідчень, а саме:
121 - батькам багатодітних сімей;
306 - дітям багатодітних сімей;
1 062 - особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Розпорядженням начальника Коростенської районної військової адміністрації Житомирської області від 17.07.2023 № 65 «Про створення Координаційного центру підтримки цивільного населення» при Коростенській районній військовій адміністрації створено та діє відповідний Координаційний центр, у 2024 році проведено 7 засідань, з них 2 спільно з територіальними громадами. Затверджено план роботи на 2024 рік.
Розпорядженням начальника Коростенської районної військової адміністрації Житомирської області від 25.03.2024 № 65 «Про утворення Ради безбар’єрності при Коростенській районній державній (військовій) адміністрації Житомирської області» утворено відповідну Раду безбар’єрності, у 2024 році проведено 2 засідання. Розроблено та затверджено районний план заходів на 2024 рік з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Проведено роботу щодо включення до місць тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб Житомирської області приміщення за адресою:
вул. Шленчака, 19, с. Грозине, Коростенський район Житомирська область;
вул. Козака, 7, с. Іскорость, Коростенський район Житомирська область.
Питання сімейної та гендерної політики, оздоровлення дітей
Протягом І півріччя 2024 р. охоплено оздоровленням та відпочинком 111 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, з них:
30 дітей оздоровлено за кошти державного бюджету в ДП «МДЦ «Артек»;
6 дітей відпочивали у дитячому таборі на базі санаторію «Поляна», селище Поляна Закарпатської області, завдяки Благодійній організації «Благодійний фонд «Українська фундація милосердя»;
10 дітей відпочивали за сприянням Благодійного Фонду торгово-промислової палати України, у рекреаційному комплексі «Іллара» м. Іршава Закарпатської області;
47 дітей оздоровлено за сприянням Благодійного Фонду «Допомога дітям Чорнобиля» в Німеччині;
18 дітей відпочивали в літньому психологічно-відновлюючому таборі Естонії м.Туксі за сприяння БО «Благодійний фонд «БГВ» .
За звітній період прийнято і опрацьовано 6 справ до представлення кандидатури на присвоєння почесного звання «Мати-героїня». Відправлено 1 справу на доопрацювання громаді.
5 справ сформовано і відправлено до Департаменту соціального захисту населення Житомирської обласної військової адміністрації для подальшого опрацювання.
Указом Президента України від 29 січня 2024 року № 33 присвоєно почесне звання «Мати-героїня» 26 жінкам з територіальних громад Коростенського району.
Протягом І півріччя 2024 року проведено районні конкурси (залучено благодійні організації для придбання призів та подарунків):
- з метою привернення уваги підлітків на важливість ментального здоров’я - «Ментальне здоров’я – очима підлітків»;
- з метою посилення ролі сім`ї у вихованні дітей, посилення інтересу до історії свого родоводу, пробудження цікавості молодого покоління до родинних традицій та сімейного коріння - на найкраще родинне дерево «Мій родовід – моє коріння».
Затверджено план невідкладних заходів із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі на 2024 рік.
Створена та функціонує координаційна рада з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству. Протягом І півріччя 2024 року відбулось 2 засідання даної ради.
З метою координації заходів та налагодження співпраці в питанні запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, проводиться постійний моніторинг роботи спеціалізованих служб підтримки осіб, постраждалих від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
Поширюються матеріали інформаційно-просвітницького характеру серед населення територіальних громад району щодо оперативної, доступної та дієвої допомоги у ситуації домашнього насильства .
Проводиться робота щодо підвищення рівня професійної компетентності працівників з питань запобігання та протидії торгівлі людьми, домашньому насильству та/або насильства за ознакою статі.
7 лютого 2024 року ГО ЖІКЦ (Жіночий інформаційно-консультативний центр) проведено спільну нараду за участю керівників структурних підрозділів Коростенської РВА з питань взаємодії з органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади щодо вироблення системи збору інформації з району для формування річних звітів у сфері протидії торгівлі людьми на виконання Державної цільової програми протидії торгівлі людьми в Україні.
Територіальним громадам надається методична та інформаційна допомога щодо питання протидії торгівлі людьми. На даний період часу заяв для встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми не надходило.
Виконавська дисципліна та звернення громадян
Організація роботи з виконання актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України , інших документів центральних органів виконавчої влади, розпоряджень і доручень голови обласної військової адміністрації, голови районної військової адміністрації, наказів начальника управління та інших нормативних документів в управлінні соціальної політики Коростенської районної військової адміністрації Житомирської області носить системний характер. Вирішення завдань щодо формування та реалізації державної політики в повній мірі залежить від стану виконавської дисципліни, рівня організації роботи, відповідальності та ініціативності кадрів, належного контролю за виконанням доручень керівних органів державної влади, від своєчасного прийняття та забезпечення безумовного виконання власних рішень.
В управлінні проводиться відповідна робота, яка спрямована на зміцнення виконавської дисципліни, дотримання вимог діловодства, підвищення відповідальності працівників за своєчасне та якісне виконання завдань, визначених у документах органів влади вищого рівня та власних.
На кожній апаратній нараді начальником управління акцентується увага саме на вирішенні питань виконавської дисципліни.
За 6 місяців 2024 року до управління надійшло 2 459 документів, в тому числі контрольних 489. Зареєстровано 225 внутрішніх документів (заяв, доповідних, пояснювальних записок тощо).
Станом на 01.07.2024 року на контролі в управлінні знаходиться 173 довгострокових документів: щомісячних – 89, щоквартальних – 58, річних та піврічних – 26.
За звітний період відправлено 2 561 документ вихідної інформації.
В результаті аналізу виявлено, що із усіх порушених питань у письмових зверненнях актуальними стали питання:
- 149 (35%) – надання довідок громадянам про виплату коштів по ст. 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- 86 (20 %) – призначення та проведення соціальних виплат і компенсацій;
- 116 (26 %) – інші питання соціального захисту громадян.
- 82 (19 %) – соціального захисту громадянам, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС;
- 116 (26 %) – інші питання соціального захисту громадян.
Найбільш чисельними залишаються питання щодо надання довідок про виплату коштів по статтях 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», надання соціальних виплат і компенсацій.
Всі звернення зареєстровані та розглянуті спеціалістами управління у встановлені терміни. При оформленні відповідей звертається увага на недопущення порушень Інструкції з діловодства управління, обов’язкове посилання на реквізити вихідного номера документа органу влади вищого рівня та грамотного викладення суті відповіді.
На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в управлінні налагоджена робота щодо оперативного та своєчасного надання запитуваної інформації. За звітний період надійшов 21 запит на отримання публічної інформації, які опрацьовані згідно чинного законодавства.
З метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян та зняття соціальної напруги серед населення району систематично проводиться роз’яснювальна робота. За звітний період проведено та взято участь в 21 семінарах та онлайн нарадах.
На офіційному веб-сайті Коростенської районної військової адміністрації та сайтах громад розміщено 15 статей, інформацій з питань соціального захисту населення.
Забезпечено належне функціонування «гарячої» телефонної лінії з актуальних питань та соціального захисту за участю начальника управління, на яку звернулося з різними питаннями 9 осіб. На «гарячу» телефонну лінію управління з питань державних допомог та компенсацій за звітний період звернулося 1 353 особи.
Управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області забезпечується виконання пріоритетних напрямів державної політики, зокрема державних програм соціального захисту населення щодо надання соціальних виплат.
На обліку в управлінні соціальної політики Коростенської районної державної військової адміністрації перебуває 11586 сімей, які отримують наступні допомоги:
- допомога в зв’язку з вагітністю і пологами – 122 особи;
- допомога при народженні дитини - 2609 осіб;
- грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» -321 особа;
- допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням – 216 осіб;
- допомога на дітей одиноким матерям – 427 осіб;
- допомога багатодітним родинам - 877 осіб;
- тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів – 50 осіб ;
- державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям - 763 особи;
- державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 24 особи;
- допомога при усиновленні дитини – 4 особи;
- державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – 2322 особи, з них діти з інвалідністю до 18 років – 732 особи;
- державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю – 916 особи;
- компенсація непрацюючій особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи або особою, яка досягла 80 років –274 особи;
- допомога по догляду за особами з інвалідністю I- II групи з психічними розладами –369 осіб ;
- тимчасова допомога непрацюючим особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію 7 осіб;
- соціальна допомога на догляд одиноким особам, яка досягли 80 – річного віку та потребують постійного стороннього догляду -213 осіб;
- щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам – 1979 осіб.
Профінансовано за рахунок коштів державного бюджету допомог на суму 172759,7 тис.грн.
До Головного управління Пенсійного фонду України передано акти на 18512 одержувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, в т.ч. по субсидіях - 9918 справ, по пільгам – 8594 справи.
До територіальних громад (ТГ) передано особові справи одержувачів компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі - 716 осіб.
З початку року відділом контролю за наданням соціальної підтримки та нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій було проведено 6267 перевірок достовірності поданої інформації про доходи громадян для призначення всіх видів допомог - виявлено - 87 випадків невірно поданих доходів громадян на суму 2399 тис.грн.
Зроблено 6267 запитів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та 45 запитів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та 3 запити до ГУ Держпродспоживслужби у Житомирській області про майновий стан громадян, які звернулись за соціальною підтримкою. Виявлено 6 порушень, з них 6 - ДСД малозабезпеченим сім’ям.
Направлено 11 запитів на 422 осіб до Державної прикордонної служби України стосовно перетину кордону громадянами, які звернулись за призначенням державних допомог і не вказали отримані доходи, виявлено 25 порушеннь та припинено надання соціальної допомоги та допомоги на догляд.
Направлено 1042 запитів на громадян до Державної фіскальної служби.
Відповідно до опрацьованих даних верифікації громадян-отримувачів державних допомог припинено надання ДСД 2 – особам (наявність у власності двох житлових приміщень).
Повернуто до державного бюджету 873.4 тис. грн. переплати надміру виплачених коштів соціальних допомог.
Направлено 28 запитів до різних підприємств, установ, організацій про підтвердження або спростування виявлених порушень у довідках, що надавались громадянами для призначення допомог та компенсацій.
Надано 7478 відповідей на звернення громадян з приводу нарахування коштів по ст.37,39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відповідно до рішення Конституційного Суду України № 6-р/2018 від 17.07.2018. Підготовлено 1798 відзивів на позовні заяви громадян з приводу нарахування коштів по ст.37,39 стороною у справах в яких є управління (відповідач).
Опрацьовано та підготовлено 1036 відповідей на постанови про відкриття виконавчих проваджень органів ДВС.
Здійснено перевірку інформації по виконавчих документах, що надійшли до Головного управління ДКС України від Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області за ІІІ- ІУ квартал 2022 року за актом-звірки, за результатами якої підготовлено та надіслано до УДКС у Житомирській області підтверджуючі довідки на право виплати громадянам коштів відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Подано 7 заяв до органів поліції про вчинення кримінального порушення з питання безпідставного отримання соціальних виплат.
Розміщено на авторизованому електронному майданчику Держзакупівлі онлайн 5 закупівель та 5 планів закупівель, з метою закупівлі товарів, робіт та послуг згідно затверджених кошторисних призначень по управлінню, з них: відкриті торги з особливостями - 3 закупівлі; без використання електронної системи закупівель - 2.
Продовжується робота по створенню вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до об'єктів соціально-культурного призначення. Рекомендації направлені міським, селищним, сільським радам.
Відповідно до звернень 140 осіб з інвалідністю сформовано справи та передано до Житомирського відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю для забезпечення протезно-ортопедичними виробами, засобами пересування та реабілітації.
642 особи з інвалідністю перебувають на обліку та отримують компенсацію на бензин та транспортне обслуговування.
Для влаштування на постійне місце проживання в будинок – інтернат сформовано 26 справ пенсіонерів, влаштовано 20 осіб.
В управлінні на обліку знаходиться 397 організацій, підприємств, установ для отримання пільг та компенсацій відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». З початку року проведено виплат на суму 77 866,9 тис.грн.
Надання щорічної та додаткової відпусток, збереження заробітної плати при переведенні на нижче оплачувану роботу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи профінансовано на суму 30 035,7 тис.грн.
Грошова компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст.ст.20,21) профінансовано 6610 особам на суму 22 005,7 тис.грн.
Компенсація за шкоду, заподіяну здоров’ю та допомоги на оздоровлення у випадку звільнення громадян на суму - 704,1 тис.грн.
Виплачено компенсацію, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1997 № 155 «Про порядок та розміри компенсаційних виплат дітям, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи», на суму - 18 267,6 тис.грн.
Профінансовано послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Коростенського району Житомирської області ПП «Школярик» на суму 6 853,8 тис.грн.
Заборгованість по виплатах станом на 01.10.2023 року відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» складає 220 131,6 тис. грн. (компенсація за втрачене нерухоме майно з урахуванням кредиторської заборгованості за минулі роки по рішеннях судів).
Видано 1778 пільгових посвідчень, а саме:
- особа з інвалідністю внаслідок війни – 81;
- вкладки до посвідчень особи з інвалідністю внаслідок війни- 24;
- ветеран праці – 4;
- учасник війни -1;
- член сім’ї загиблого(померлого) – 139;
- вкладки до посвідчення члена сім’ї загиблого(померлого) - 4;
- особа з інвалідністю з дитинства та дитина з інвалідністю –53;
- посвідчення потерпілого від аварії на ЧАЕС - 1957 в т.ч. дитячих -761;
- посвідчення батьків багатодітної сім’ї - 223;
- посвідчення дитини з багатодітної сім’ї – 488.
Здійснення фінансових операцій проводиться на 40 реєстраційних рахунках, відкритих в органах Державного казначейства, загальна сума видатків склала 324719,7 тис.грн. (заборгованість всього 220306,9 тис.грн., в т.ч. 220131,6 тис.грн. чорнобильських виплатах, 175,3 тис.грн. – за минулі роки, закладам, які надають реабілітаційні послуги).
Питання сімейної та гендерної політики, оздоровлення дітей
Протягом 9 місяців 2023 року зареєстровано 24 заяви від батьків для забезпечення оздоровленням дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки за рахунок бюджетних коштів. Оновлено та сформовано банк даних дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки у кількості 32233 дитини.
За звітній період охоплено оздоровленням та відпочинком 2245 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.
З них:
- 88 дітей забезпечено оздоровленням за кошти державного бюджету в ДП «МДЦ «Артек» та стабілізаційно-реабілітаційному таборі на базі санаторію в Трускавці.
- За сприянням та фінансовою підтримкою Благодійних фондів 327 дітей, які потребують особливих умов для оздоровлення, та дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки відпочивали в Німеччині, Польщі, Естонії, Англії, Франції, Чехії.
- В таборах організованого дозвілля відпочивало 1777 дітей Коростенського району.
За звітний період зареєстровано та опрацьовано 527 заяв щодо видачі та продовження дії посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї. Видано 223 посвідчення батьків багатодітної сім’ї та 488 посвідчень дитини з багатодітної сім’ї. Продовжено термін дії зазначених посвідчень 363 особам.
В зв’язку із закінченням бланків посвідчень дитини з багатодітної сім’ї в червні місяці дані посвідчення не видавались (лист на Департамент від 25.05. 2023 № 05/2035 та від 22.06.2023 05/2404).
17.07.2023 року було отримано бланки посвідчень дитини з багатодітної сім’ї від Департаменту соціального захисту населення Житомирської ОДА.
За звітній період прийнято і опрацьовано 15 справ до представлення кандидатури на присвоєння почесного звання «Мати-героїня».
З нагоди відзначення Міжнародного дня сім’ї в травні управлінням проведено районний конкурс дитячих малюнків «Без сім’ї і свого роду – немає нації, народу».
В червні організовано проведення районного конкурсу з нагоди відзначення дня Батька «Мій тато найкращий!».
Працівники відділу взяли участь у робочій нараді з питань локалізації Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» та у заході «На шляху до гендерної рівності: врахування заключних зауважень Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок».
Протягом звітного періоду проведено 2 засідання координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству та засідання координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству.
Виконавська дисципліна та звернення громадян
Організація роботи з виконання актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України , інших документів центральних органів виконавчої влади, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації, голови районної військової адміністрації, наказів начальника управління та інших нормативних документів в управлінні соціальної політики Коростенської районної військової адміністрації Житомирської області носить системний характер. Вирішення завдань щодо формування та реалізації державної політики в повній мірі залежить від стану виконавської дисципліни, рівня організації роботи, відповідальності та ініціативності кадрів, належного контролю за виконанням доручень керівних органів державної влади, від своєчасного прийняття та забезпечення безумовного виконання власних рішень.
В управлінні соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області проводиться відповідна робота, яка спрямована на зміцнення виконавської дисципліни, дотримання вимог діловодства, підвищення відповідальності працівників за своєчасне та якісне виконання завдань, визначених у документах органів влади вищого рівня та власних.
На кожній апаратній нараді начальником управління акцентується увага саме на вирішенні питань виконавської дисципліни.
За 9 місяців 2023 року до управління соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області надійшло 3152 документа, в тому числі контрольних 636. Зареєстровано 328 внутрішніх (заяв, доповідних, пояснювальних записок тощо) документів.
Дані про кількість документів, які надійшли до управління та перебували на контролі наведені в таблиці:
Соціальний захист громадян
Управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області забезпечується виконання пріоритетних напрямів державної політики, зокрема державних програм соціального захисту населення щодо надання соціальних виплат. На обліку в управлінні соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації перебуває 13 525 сімей, які отримують наступні допомоги:
- допомога при усиновленні дитини – 4 особи; - державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – 2344 особи, з них діти з інвалідністю до 18 років – 747 осіб; - державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю – 911 осіб; - компенсація непрацюючій особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи або особою, яка досягла 80 років –274 особи; - допомога по догляду за особами з інвалідністю I- II групи з психічними розладами –385 осіб ; - тимчасова допомога непрацюючим особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію - 11 осіб; - соціальна допомога на догляд одиноким особам, яка досягли 80 – річного віку та потребують постійного стороннього догляду - 364 особи; - щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам – 1692 особи. Профінансовано за рахунок коштів державного бюджету допомог на суму 399,0 млн.грн. До Головного управління Пенсійного фонду України передано акти на 18512 одержувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, в т.ч. по субсидіям – 9 918 справ, по пільгам – 8 594 справи. До територіальних громад передано особові справи одержувачів компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі - 716 осіб. З початку року відділом контролю за наданням соціальної підтримки та нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій проведено 6 267 перевірок достовірності поданої інформації про доходи громадян для призначення всіх видів допомог. Виявлено 87 випадків невірно поданих доходів громадян на суму 2,1 млн. грн. Зроблено 7 250 запитів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 55 запитів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та 6 запитів до ГУ Держпродспоживслужби у Житомирській області про майновий стан громадян, які звернулись за соціальною підтримкою. Виявлено 6 порушень, з них 6 - ДСД малозабезпеченим сім’ям. Направлено 25 запитів на 496 осіб до Державної прикордонної служби України стосовно перетину кордону громадянами, які звернулись за призначенням державних допомог і не вказали отримані доходи, виявлено 25 порушень та припинено надання соціальної допомоги та допомоги на догляд. Направлено 1 307 запитів на громадян до Державної фіскальної служби. Відповідно до опрацьованих даних верифікації громадян-отримувачів державних допомог припинено надання ДСД 2 – особам (наявність у власності двох житлових приміщень). Повернуто до державного бюджету 1,1 млн. грн. переплати надміру виплачених коштів соціальних допомог. Направлено 36 запитів до підприємств, установ, організацій про підтвердження або спростування виявлених порушень у довідках, що надавались громадянами для призначення допомог та компенсацій. Надано 7 669 відповідей на звернення громадян з приводу нарахування коштів по ст.37,39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відповідно до рішення Конституційного Суду України № 6-р/2018 від 17.07.2018. Підготовлено 1 798 відзивів на позовні заяви громадян з приводу нарахування коштів по ст.37,39 стороною у справах в яких є управління (відповідач). Опрацьовано та підготовлено 4 674 відповіді на постанови про відкриття виконавчих проваджень органів ДВС. Здійснено перевірку інформації по виконавчих документах, що надійшли до Головного управління ДКС України від Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області за 2023 року за актом-звірки, за результатами якої підготовлено та надіслано до УДКСУ у Житомирській області підтверджуючі довідки на право виплати громадянам коштів відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Подано 13 заяв до органів поліції про вчинення кримінального порушення з питання безпідставного отримання соціальних виплат. Підготовлено 8 проектів розпоряджень Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області з питань соціального захисту населення, в тому числі «Про утворення Ради з питань внутрішньо переміщених осіб при Коростенській районній військовій адміністрації Житомирської області». Проведено її установчі збори. Підготовлено проект наказу «Про затвердження Порядку обробки та захисту персональних даних в управлінні соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області» та направлено з метою його державної реєстрації до Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ). Розміщено на авторизованому електронному майданчику zakupivli.pro 22 закупівлі та 22 плани закупівель, з метою закупівлі товарів, робіт та послуг згідно затверджених кошторисних призначень по управлінню, з них: відкриті торги з особливостями - 17; без використання електронної системи закупівель - 5. Продовжується робота по створенню вільного доступу осіб з особливими потребами до об'єктів соціально-культурного призначення Рекомендації направлені міським, селищним, сільським радам. Відповідно до звернень 1066 особам з інвалідністю сформовано справи та передано до Житомирського відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю для забезпечення протезно-ортопедичними виробами, засобами пересування та реабілітації. 642 особи з інвалідністю перебувають на обліку та отримують компенсацію на бензин та транспортне обслуговування. Для влаштування на постійне місце проживання в будинок – інтернат сформовано 32 справи пенсіонерів, влаштовано 23 особи. В управлінні на обліку знаходиться 446 організацій, підприємств, установ для отримання пільг та компенсацій відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». З початку року профінансовано: надання щорічної та додаткової відпусток, збереження заробітної плати при переведенні на нижче оплачувану роботу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на суму 50,7 млн. грн.; грошова компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст.ст.20,21) на суму 32,7 млн. грн.; компенсація за шкоду, заподіяну здоров’ю та допомоги на оздоровлення у випадку звільнення громадян на суму - 750,9 тис. грн.; виплачено компенсацію, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1997 № 155 «Про порядок та розміри компенсаційних виплат дітям, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи» на суму - 18,5 млн. грн.; послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Коростенського району Житомирської області ПП «Школярик» на суму 39,9 млн. грн. Заборгованість по виплатах станом на 01.01.2024 року відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» складає 223,7 млн. грн. (компенсація за втрачене нерухоме майно з урахуванням кредиторської заборгованості за минулі роки по рішеннях судів). Видано 3360 пільгових посвідчень, а саме: 284 - батькам багатодітних сімей; 623 - дітям багатодітних сімей; 108 - особам з інвалідністю внаслідок війни; 181 - членам сім’ї загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України; 2 164 - особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Тричі на апаратних нарадах Коростенської районної державної (військової) адміністрації розглядалося питання організації роботи та забезпечення функціонування «пунктів незламності». На території 7 громад Коростенського району: Народицькій, Гладковицькій, Словечанській, Малинській, Лугинській, Білокоровицькій, Олевській проведено огляд пунктів незламності. Всі наявності пункти незламності укомплектовані відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року №1401. Підготовлено матеріали для 6 засідань Координаційного центру підтримки цивільного населення при Коростенській районній військовій адміністрації Житомирської області. Питання сімейної та гендерної політики, оздоровлення дітей Протягом 2023 року зареєстровано 25 заяв від батьків для забезпечення оздоровленням дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки за рахунок бюджетних коштів. У 2023 р. охоплено оздоровленням та відпочинком 2293 дитини, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, з них: 115 дітей оздоровлено за кошти державного бюджету в ДП «МДЦ «Артек»; 4 дитини відпочивали у стабілізаційно-реабілітаційному таборі на базі санаторію Трускавець; 15 дітей відпочивали за сприянням Благодійного Фонду торгово-промислової палати України, у рекреаційному комплексі «Іллара» м. Іршава Закарпатської області; 55 дітей оздоровлено за кошти Словечанської та Народицької територіальних громад; 327 дітей оздоровлено за сприянням Благодійних Фондів, в Німеччині, Польщі, Естонії, Англії, Франції, Чехії; 1777 дітей відпочивали у таборах організованого дозвілля. За звітній період прийнято і опрацьовано 21 справу до представлення кандидатури на присвоєння почесного звання «Мати-героїня». З метою популяризації сімейних цінностей, привернення уваги до питань духовного розвитку сім'ї, посилення ролі сім'ї у національно-патріотичному вихованні молоді у 2023 році проведено районні конкурси дитячих малюнків до Дня Батька «Мій тато найкращий!», Міжнародного дня сім'ї «Без сім'ї і свого роду немає нації, народу», до Різдва Христового «Різдвяне диво». Залучено благодійні організації для придбання призів та подарунків. У 2023 році по Коростенському району встановлені випадки торгівлі людьми. Національною соціальною сервісною службою України прийняте рішення про надання статусу постраждалого від торгівлі людьми 4 особам строком на 2 роки (2 особи – з Коростенської територіальної громади, 1 особа – з Білокоровицької територіальної громади, 1 особа – з Олевської територіальної громади). Постраждалим особам була надана комплексна допомога (психологічна, соціально-педагогічна, соціально-медична, юридична, допомога у працевлаштуванні та перекваліфікації, тощо), виходячи з особистих потреб постраждалої особи. Житомирським обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат виплачені кошти постраждалим від торгівлі людьми у розмірі 8052 грн. на кожного. З нагоди відзначення 18 жовтня Європейського дня боротьби з торгівлею людьми затверджено план заходів, всі пункти плану виконані. Затверджено план невідкладних заходів із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі на період на 2023 рік. Створена та функціонує координаційна рада з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству. Протягом 2023 року відбулось 4 засідання даної ради. Розпорядженнями начальника Коростенської районної державної (військової) адміністрації утворено робочу групу з питань протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі і мультидисциплінарну групу з питань протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі. 01.06.2023 року проведено спільне засідання вище зазначених груп. Затверджено план заходів проведення щорічної акції «16 днів проти насильства». З 25.11.2023 р. по 10.12.2023 р. скоординована робота в громадах району щодо забезпечення належного виконання плану (проведення класних годин з учнями закладів освіти; індивідуальна робота з сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах). 12 грудня 2023 року спільно з громадською організацією «Жіночим інформаційно-консультативним центром» (ГО ЖІКЦ) проведено засідання круглого столу на тему: «Соціальна, психологічна і медична допомога постраждалим жінкам і дівчатам від сексуального насильства і посттравматичного стресового розладу в Коростенському районі». Територіальним громадам надається методична та інформаційна допомога. Виконавська дисципліна та звернення громадян Організація роботи з виконання актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України , інших документів центральних органів виконавчої влади, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації, голови районної військової адміністрації, наказів начальника управління та інших нормативних документів в управлінні соціальної політики Коростенської районної військової адміністрації Житомирської області носить системний характер. Вирішення завдань щодо формування та реалізації державної політики в повній мірі залежить від стану виконавської дисципліни, рівня організації роботи, відповідальності та ініціативності кадрів, належного контролю за виконанням доручень керівних органів державної влади, від своєчасного прийняття та забезпечення безумовного виконання власних рішень. В управлінні соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області проводиться відповідна робота, яка спрямована на зміцнення виконавської дисципліни, дотримання вимог діловодства, підвищення відповідальності працівників за своєчасне та якісне виконання завдань, визначених у документах органів влади вищого рівня та власних. На кожній апаратній нараді начальником управління акцентується увага саме на вирішенні питань виконавської дисципліни. За 12 місяців 2023 року до управління соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області надійшло 4430 документів, в тому числі контрольних 901. Зареєстровано 418 внутрішніх документів (заяв, доповідних, пояснювальних записок тощо). Дані про кількість документів, які надійшли до управління та перебували на контролі наведені в таблиці:
Станом на 01.01.2024 року на контролі в управлінні знаходиться 253 довгострокових документів: щомісячних – 138, щоквартальних – 74, річних та піврічних – 41. За звітний період відправлено 6029 документів вихідної інформації. З початку року до управління надійшло та опрацьовано 8291 письмове звернення громадян, що 6722 звернення більше ніж у порівнянні з 2022 роком. В результаті аналізу виявлено, що із усіх порушених питань у письмових зверненнях актуальними стали питання:
Найбільш чисельними залишаються питання щодо надання довідок про виплату коштів по статтях 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», надання соціальних виплат і компенсацій. Всі звернення зареєстровані та розглянуті спеціалістами управління у встановлені терміни. При оформленні відповідей звертається увага на недопущення порушень Інструкції з діловодства управління, обов’язкове посилання на реквізити вихідного номера документа органу влади вищого рівня та грамотного викладення суті відповіді. На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в управлінні налагоджена робота щодо оперативного та своєчасного надання запитуваної інформації. За звітний період надійшло 389 запитів на отримання публічної інформації, які опрацьовані згідно чинного законодавства. З метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян та зняття соціальної напруги серед населення району систематично проводиться роз’яснювальна робота. За звітний період проведено та взято участь в 18 семінарах та онлайн нарадах. На офіційному веб-сайті Коростенської районної військової адміністрації та сайтах громад розміщено 45 статей, інформацій з питань соціального захисту населення. Забезпечено належне функціонування «гарячої» телефонної лінії з актуальних питань та соціального захисту за участю начальника управління, на яку звернулося з різними питаннями 13 осіб. На «гарячу» телефонну лінію управління з питань державних допомог та компенсацій за звітний період звернулося 2 166 осіб.
Начальник управління Лілія СИТНІК |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Станом на 01.10.2023 року на контролі в управлінні знаходиться 173 довгострокових документів: щомісячних – 113, щоквартальних – 60.
За звітний період відправлено 3707 документів вихідної інформації з дотриманням терміну подання відповідно до чинного законодавства.
З початку року до управління надійшло та опрацьовано 7913 письмових звернень громадян, що 6664 звернення більше ніж у аналогічному періоді 2022 року.
В результаті аналізу виявлено, що із усіх порушених питань у письмових зверненнях актуальними стали питання:
- 7478 (94%) – надання довідок громадянам про виплату коштів по ст. 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- 239 (3 %) – призначення та проведення соціальних виплат і компенсацій;
- 149 (1,9 % ) – інші питання соціального захисту громадян.
- 45 (0,7 % ) – соціального захисту громадянам, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС;
- 5 (0,3%) – призначення та виплати житлових субсидій.
Найбільш чисельними залишаються питання щодо надання довідок про виплату коштів по статтях 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», надання соціальних виплат і компенсацій.
Всі звернення зареєстровані та розглянуті спеціалістами управління у встановлені терміни. При оформленні відповідей звертається увага на недопущення порушень Інструкції з діловодства управління, обов’язкове посилання на реквізити вихідного номера документа органу влади вищого рівня та грамотного викладення суті відповіді. Забороняється надсилати документи за підписами осіб, які не уповноважені на право підпису документів
На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в управлінні налагоджена робота щодо оперативного та своєчасного надання запитуваної інформації. За звітний період надійшло 375 запитів на отримання публічної інформації, які опрацьовані згідно чинного законодавства.
З метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян та зняття соціальної напруги серед населення району систематично проводиться роз’яснювальна робота. За звітний період проведено та взято участь в 18 семінарах та онлайн нарадах.
Надруковано в місцевих газетах та оприлюднено на сайті райдержадміністрації та сайтах громад 28 статей, інформацій з питань соціального захисту населення.
Забезпечено належне функціонування «гарячої» телефонної лінії з актуальних питань та соціального захисту за участю начальника управління, на яку звернулося з різними питаннями 10 осіб. На «гарячу» телефонну лінію управління з питань державних допомог та компенсацій за звітний період звернулося 1354 особи.
Начальник управління Лілія СИТНІК