Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Звернення громадян

Вимоги до звернень громадян

Згідно зі ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст.40). Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України “Про звернення громадян”.

Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.

Вимоги до звернення

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням  дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.

Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

  • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
  • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
  • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
  • звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;
  • звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

Термін розгляду звернення

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (ст.20).
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

  • особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;
  • брати участь у перевірці заяви або скарги;
  • ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;
  • бути присутнім при розгляді заяви або скарги;
  • користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;
  • висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;
  • вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

Відповідальність громадян при поданні звернень

Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).

Як правильно оформити звернення

Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

  • Кому адресується звернення (наприклад: Голові Держпраці, ПІБ керівника)
  • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
  • Вид звернення (заява(клопотання), скарга або пропозиція)

Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:

  • вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
  • мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
  • результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
  • далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
  • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
  • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

 Версія для друку


Протягом 2019 року на адресу райдержадміністрації надійшло 457 звернень. З них письмових звернень 404, усних 53, у яких було порушено 462 питання.

Основну кількість звернень, за вказаний період, становлять:

-         звернення з питань аграрної політики та земельних відносин 136;

-         соціального захисту населення та надання матеріальної допомоги 128;

-         комунального господарства 40;

-         житлової політики 34;

-         сім’я, молодь, спорт 24;

-         охорони здоров’я 12;

-         екологія 10;

-         освіта 9;

-         транспорту та зв’язку 7;

-         праці та заробітної плати 3;

-         з питань релігії та об’єднань 3;

-         на дії, або бездіяльність посадових осіб надійшло 9 скарг.

Решта питань становлять різне.

Станом на 31.12.2019 року від загальної кількості звернень на користь заявників розглянуто 143 звернення, компетентні роз’яснення надано з 314 звернень.

До відділів та управлінь райдержадміністрації протягом звітного періоду надійшло – 5036 звернень. Найбільша кількість звернень надійшла до управління праці та соціального захисту населення – 4642(мається на увазі  особистий прийом громадян керівництвом управління, начальниками відділів, юрисконсультом та громадською приймальнею). На адресу управління агропромислового розвитку звернулося 210 громадян, відділу освіти 80,  служби у справах дітей 79. На адресу відділу культури надійшло 15 звернень. Звернулося 10 заявників до районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.  До відділу охорони здоров’я, відділу НС, управління економіки та фінансів райдержадміністрації (особисто на їх адресу) звернень не надходило.

До виконавчих комітетів сільських  рад району протягом звітного періоду надійшло 6634 звернення (з них 1738 звернень на адресу Ушомирської ОТГ та 1329 звернень надійшло на адресу Горщиківської ОТГ ).  

Аналіз проведеної роботи свідчить про те, що найбільш актуальними питаннями для населення району є питання соціального захисту, аграрного сектору, надання матеріальної допомоги, комунального господарства, транспорту та інше.

Всі звернення, які надходили протягом звітного періоду на адреси структурних підрозділів райдержадміністрації та виконавчих комітетів сільських рад району розглядалися відповідно до  вимог чинного законодавства. Протягом звітного періоду питання розгляду звернень громадян було двічі винесено та заслухано на колегії районної державної адміністрації.  Також дане питання щоквартально заслуховується на розширених апаратних нарадах райдержадміністрації.

Щомісячно та щоквартально проводиться моніторинг звернень громадян, що надійшли на адресу районної державної адміністрації  щодо їх  кваліфікованого і об’єктивного розгляду та додержанням встановлених законодавством термінів.

Протягом поточного року районною державною адміністрацією надавалася практична та методична допомога, з питань звернень громадян,  иконавчим комітетами сільських рад району. Відповідну роботу було приведено в Каленській, Холосненській та Бехівській сільських радах.

Загальний відділ апарату Коростенської райдержадміністрації

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи знайшли ви корисну для вас інформацію на офіційному сайті Коростенської РДА?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь