Інформація про роботу управління за 9 місяців 2023 року
Інформація про роботу управління 2022 рік
Інформація про роботу управління за І квартал 2023 року
Інформація про роботу управління за 9 місяців 2023 року
Соціальний захист громадян
Управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області забезпечується виконання пріоритетних напрямів державної політики, зокрема державних програм соціального захисту населення щодо надання соціальних виплат.
На обліку в управлінні соціальної політики Коростенської районної державної військової адміністрації перебуває 11586 сімей, які отримують наступні допомоги:
- допомога в зв’язку з вагітністю і пологами – 122 особи;
- допомога при народженні дитини - 2609 осіб;
- грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» -321 особа;
- допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням – 216 осіб;
- допомога на дітей одиноким матерям – 427 осіб;
- допомога багатодітним родинам - 877 осіб;
- тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів – 50 осіб ;
- державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям - 763 особи;
- державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 24 особи;
- допомога при усиновленні дитини – 4 особи;
- державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – 2322 особи, з них діти з інвалідністю до 18 років – 732 особи;
- державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю – 916 особи;
- компенсація непрацюючій особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи або особою, яка досягла 80 років –274 особи;
- допомога по догляду за особами з інвалідністю I- II групи з психічними розладами –369 осіб ;
- тимчасова допомога непрацюючим особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію 7 осіб;
- соціальна допомога на догляд одиноким особам, яка досягли 80 – річного віку та потребують постійного стороннього догляду -213 осіб;
- щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам – 1979 осіб.
Профінансовано за рахунок коштів державного бюджету допомог на суму 172759,7 тис.грн.
До Головного управління Пенсійного фонду України передано акти на 18512 одержувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, в т.ч. по субсидіях - 9918 справ, по пільгам – 8594 справи.
До територіальних громад (ТГ) передано особові справи одержувачів компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі - 716 осіб.
З початку року відділом контролю за наданням соціальної підтримки та нагляду за правильністю призначення (перерахунку) та виплати пенсій було проведено 6267 перевірок достовірності поданої інформації про доходи громадян для призначення всіх видів допомог - виявлено - 87 випадків невірно поданих доходів громадян на суму 2399 тис.грн.
Зроблено 6267 запитів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та 45 запитів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів та 3 запити до ГУ Держпродспоживслужби у Житомирській області про майновий стан громадян, які звернулись за соціальною підтримкою. Виявлено 6 порушень, з них 6 - ДСД малозабезпеченим сім’ям.
Направлено 11 запитів на 422 осіб до Державної прикордонної служби України стосовно перетину кордону громадянами, які звернулись за призначенням державних допомог і не вказали отримані доходи, виявлено 25 порушеннь та припинено надання соціальної допомоги та допомоги на догляд.
Направлено 1042 запитів на громадян до Державної фіскальної служби.
Відповідно до опрацьованих даних верифікації громадян-отримувачів державних допомог припинено надання ДСД 2 – особам (наявність у власності двох житлових приміщень).
Повернуто до державного бюджету 873.4 тис. грн. переплати надміру виплачених коштів соціальних допомог.
Направлено 28 запитів до різних підприємств, установ, організацій про підтвердження або спростування виявлених порушень у довідках, що надавались громадянами для призначення допомог та компенсацій.
Надано 7478 відповідей на звернення громадян з приводу нарахування коштів по ст.37,39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» відповідно до рішення Конституційного Суду України № 6-р/2018 від 17.07.2018. Підготовлено 1798 відзивів на позовні заяви громадян з приводу нарахування коштів по ст.37,39 стороною у справах в яких є управління (відповідач).
Опрацьовано та підготовлено 1036 відповідей на постанови про відкриття виконавчих проваджень органів ДВС.
Здійснено перевірку інформації по виконавчих документах, що надійшли до Головного управління ДКС України від Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Житомирській області за ІІІ- ІУ квартал 2022 року за актом-звірки, за результатами якої підготовлено та надіслано до УДКС у Житомирській області підтверджуючі довідки на право виплати громадянам коштів відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Подано 7 заяв до органів поліції про вчинення кримінального порушення з питання безпідставного отримання соціальних виплат.
Розміщено на авторизованому електронному майданчику Держзакупівлі онлайн 5 закупівель та 5 планів закупівель, з метою закупівлі товарів, робіт та послуг згідно затверджених кошторисних призначень по управлінню, з них: відкриті торги з особливостями - 3 закупівлі; без використання електронної системи закупівель - 2.
Продовжується робота по створенню вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до об'єктів соціально-культурного призначення. Рекомендації направлені міським, селищним, сільським радам.
Відповідно до звернень 140 осіб з інвалідністю сформовано справи та передано до Житомирського відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю для забезпечення протезно-ортопедичними виробами, засобами пересування та реабілітації.
642 особи з інвалідністю перебувають на обліку та отримують компенсацію на бензин та транспортне обслуговування.
Для влаштування на постійне місце проживання в будинок – інтернат сформовано 26 справ пенсіонерів, влаштовано 20 осіб.
В управлінні на обліку знаходиться 397 організацій, підприємств, установ для отримання пільг та компенсацій відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». З початку року проведено виплат на суму 77 866,9 тис.грн.
Надання щорічної та додаткової відпусток, збереження заробітної плати при переведенні на нижче оплачувану роботу громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи профінансовано на суму 30 035,7 тис.грн.
Грошова компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст.ст.20,21) профінансовано 6610 особам на суму 22 005,7 тис.грн.
Компенсація за шкоду, заподіяну здоров’ю та допомоги на оздоровлення у випадку звільнення громадян на суму - 704,1 тис.грн.
Виплачено компенсацію, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1997 № 155 «Про порядок та розміри компенсаційних виплат дітям, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи», на суму - 18 267,6 тис.грн.
Профінансовано послуги з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи у навчальних закладах, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Коростенського району Житомирської області ПП «Школярик» на суму 6 853,8 тис.грн.
Заборгованість по виплатах станом на 01.10.2023 року відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» складає 220 131,6 тис. грн. (компенсація за втрачене нерухоме майно з урахуванням кредиторської заборгованості за минулі роки по рішеннях судів).
Видано 1778 пільгових посвідчень, а саме:
- особа з інвалідністю внаслідок війни – 81;
- вкладки до посвідчень особи з інвалідністю внаслідок війни- 24;
- ветеран праці – 4;
- учасник війни -1;
- член сім’ї загиблого(померлого) – 139;
- вкладки до посвідчення члена сім’ї загиблого(померлого) - 4;
- особа з інвалідністю з дитинства та дитина з інвалідністю –53;
- посвідчення потерпілого від аварії на ЧАЕС - 1957 в т.ч. дитячих -761;
- посвідчення батьків багатодітної сім’ї - 223;
- посвідчення дитини з багатодітної сім’ї – 488.
Здійснення фінансових операцій проводиться на 40 реєстраційних рахунках, відкритих в органах Державного казначейства, загальна сума видатків склала 324719,7 тис.грн. (заборгованість всього 220306,9 тис.грн., в т.ч. 220131,6 тис.грн. чорнобильських виплатах, 175,3 тис.грн. – за минулі роки, закладам, які надають реабілітаційні послуги).
Питання сімейної та гендерної політики, оздоровлення дітей
Протягом 9 місяців 2023 року зареєстровано 24 заяви від батьків для забезпечення оздоровленням дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки за рахунок бюджетних коштів. Оновлено та сформовано банк даних дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки у кількості 32233 дитини.
За звітній період охоплено оздоровленням та відпочинком 2245 дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.
З них:
- 88 дітей забезпечено оздоровленням за кошти державного бюджету в ДП «МДЦ «Артек» та стабілізаційно-реабілітаційному таборі на базі санаторію в Трускавці.
- За сприянням та фінансовою підтримкою Благодійних фондів 327 дітей, які потребують особливих умов для оздоровлення, та дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки відпочивали в Німеччині, Польщі, Естонії, Англії, Франції, Чехії.
- В таборах організованого дозвілля відпочивало 1777 дітей Коростенського району.
За звітний період зареєстровано та опрацьовано 527 заяв щодо видачі та продовження дії посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї. Видано 223 посвідчення батьків багатодітної сім’ї та 488 посвідчень дитини з багатодітної сім’ї. Продовжено термін дії зазначених посвідчень 363 особам.
В зв’язку із закінченням бланків посвідчень дитини з багатодітної сім’ї в червні місяці дані посвідчення не видавались (лист на Департамент від 25.05. 2023 № 05/2035 та від 22.06.2023 05/2404).
17.07.2023 року було отримано бланки посвідчень дитини з багатодітної сім’ї від Департаменту соціального захисту населення Житомирської ОДА.
За звітній період прийнято і опрацьовано 15 справ до представлення кандидатури на присвоєння почесного звання «Мати-героїня».
З нагоди відзначення Міжнародного дня сім’ї в травні управлінням проведено районний конкурс дитячих малюнків «Без сім’ї і свого роду – немає нації, народу».
В червні організовано проведення районного конкурсу з нагоди відзначення дня Батька «Мій тато найкращий!».
Працівники відділу взяли участь у робочій нараді з питань локалізації Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» та у заході «На шляху до гендерної рівності: врахування заключних зауважень Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок».
Протягом звітного періоду проведено 2 засідання координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству та засідання координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, протидії торгівлі людьми та домашньому насильству.
Виконавська дисципліна та звернення громадян
Організація роботи з виконання актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України , інших документів центральних органів виконавчої влади, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації, голови районної військової адміністрації, наказів начальника управління та інших нормативних документів в управлінні соціальної політики Коростенської районної військової адміністрації Житомирської області носить системний характер. Вирішення завдань щодо формування та реалізації державної політики в повній мірі залежить від стану виконавської дисципліни, рівня організації роботи, відповідальності та ініціативності кадрів, належного контролю за виконанням доручень керівних органів державної влади, від своєчасного прийняття та забезпечення безумовного виконання власних рішень.
В управлінні соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області проводиться відповідна робота, яка спрямована на зміцнення виконавської дисципліни, дотримання вимог діловодства, підвищення відповідальності працівників за своєчасне та якісне виконання завдань, визначених у документах органів влади вищого рівня та власних.
На кожній апаратній нараді начальником управління акцентується увага саме на вирішенні питань виконавської дисципліни.
За 9 місяців 2023 року до управління соціальної політики Коростенської районної державної (військової) адміністрації Житомирської області надійшло 3152 документа, в тому числі контрольних 636. Зареєстровано 328 внутрішніх (заяв, доповідних, пояснювальних записок тощо) документів.
Дані про кількість документів, які надійшли до управління та перебували на контролі наведені в таблиці:
№ п/п |
Назва установи вищого рівня |
Документи , які надійшли до УСП за 9 місяців 2023 року |
|
всього: |
в т.ч., які контролювались |
||
1 |
Департамент соціального захисту населення |
398 |
216 |
2 |
Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат |
118 |
35 |
3 |
Національна соціальна сервісна служба |
26 |
17 |
4 |
Коростенська РВА |
88 |
13 |
5 |
Розпорядження голови РВА |
34 |
11 |
6 |
ОВА |
623 |
285 |
7 |
Розпорядження голови ОВА |
16 |
8 |
8 |
Інші установи та організації |
1849 |
51 |
9 |
Внутрішні |
328 |
- |
|
Всього: |
3480 |
636 |
Станом на 01.10.2023 року на контролі в управлінні знаходиться 173 довгострокових документів: щомісячних – 113, щоквартальних – 60.
За звітний період відправлено 3707 документів вихідної інформації з дотриманням терміну подання відповідно до чинного законодавства.
З початку року до управління надійшло та опрацьовано 7913 письмових звернень громадян, що 6664 звернення більше ніж у аналогічному періоді 2022 року.
В результаті аналізу виявлено, що із усіх порушених питань у письмових зверненнях актуальними стали питання:
- 7478 (94%) – надання довідок громадянам про виплату коштів по ст. 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
- 239 (3 %) – призначення та проведення соціальних виплат і компенсацій;
- 149 (1,9 % ) – інші питання соціального захисту громадян.
- 45 (0,7 % ) – соціального захисту громадянам, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС;
- 5 (0,3%) – призначення та виплати житлових субсидій.
Найбільш чисельними залишаються питання щодо надання довідок про виплату коштів по статтях 37, 39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», надання соціальних виплат і компенсацій.
Всі звернення зареєстровані та розглянуті спеціалістами управління у встановлені терміни. При оформленні відповідей звертається увага на недопущення порушень Інструкції з діловодства управління, обов’язкове посилання на реквізити вихідного номера документа органу влади вищого рівня та грамотного викладення суті відповіді. Забороняється надсилати документи за підписами осіб, які не уповноважені на право підпису документів
На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в управлінні налагоджена робота щодо оперативного та своєчасного надання запитуваної інформації. За звітний період надійшло 375 запитів на отримання публічної інформації, які опрацьовані згідно чинного законодавства.
З метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян та зняття соціальної напруги серед населення району систематично проводиться роз’яснювальна робота. За звітний період проведено та взято участь в 18 семінарах та онлайн нарадах.
Надруковано в місцевих газетах та оприлюднено на сайті райдержадміністрації та сайтах громад 28 статей, інформацій з питань соціального захисту населення.
Забезпечено належне функціонування «гарячої» телефонної лінії з актуальних питань та соціального захисту за участю начальника управління, на яку звернулося з різними питаннями 10 осіб. На «гарячу» телефонну лінію управління з питань державних допомог та компенсацій за звітний період звернулося 1354 особи.
Начальник управління Лілія СИТНІК