Новостворені громади і їх бюджетна самостійність: Мінрегіон звернувся з терміновим листом до облдержадміністрацій
Повна бюджетна самостійність для об’єднаних громад, як інструмент фінансової децентралізації, є важливим чинником для повноцінного розвитку їх територій. Щоб отримати таку бюджетну самостійність, формування об’єднаної громади має відповідати законодавству. Це дає можливість сформувати такі громади, які дійсно будуть спроможними вирішувати всі питання місцевого значення. А спроможність відкриває громаді шлях до прямих міжбюджетних відносин, що і забезпечує їх повну бюджетну самостійність.
У грудні 2019 року у 92 ОТГ відбулися перші місцеві вибори. Мінрегіон спільно із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування проаналізували ці громади на відповідність законодавству та Методиці формування спроможних громад. Частина з тих ОТГ, які відповідають критеріям спроможності, не передбачені перспективними планами формування територій громад областей. Тому Мінрегіон звернувся до обласних державних адміністрацій з проханням переглянути перспективні плани і терміново включити до них ті об’єднані громади, які в повній мірі відповідають вимогам законодавства.
«Об’єднані громади, які нещодавно провели перші місцеві вибори, очікують переходу на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Розраховувати на це можуть тільки ті, які утворені у відповідності до законодавства і передбачені перспективними планами. За нашою інформацією, 14 громад, які відповідають параметрам спроможності, не включені до перспективних планів. Тому ми направили термінового листа облдержадміністраціям з проханням в одноденний термін виправити ситуацію і подати на затвердження відповідні зміни до перспективних планів. Після цього Уряд зможе визнати ці громади спроможними, а Мінфін зможе підготувати зміни до Державного бюджету», - поінформував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода.
Вже завтра Мінрегіон очікує від облдержадміністрацій проектів змін до перспективних планів. Це стосується Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської обласних державних адміністрацій. Перелік громад, які відповідають параметрам спроможності, додається.