Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

Дата: 11.02.2020 08:01
Кількість переглядів: 696

Ризик випадкового знищення або випадкового пошкодження товару переходить до покупця з моменту передання йому товару. Тобто, коли продукція не передана покупцю, ризик пошкодження лежить на власникові/магазинові, а тому покупець не повинен сплачувати кошти за розбитий/зіпсований товар, оскільки він ще не придбав його (ст. 668 Цивільного кодексу України).

У випадку коли адміністрація/охорона магазину наполягає на сплаті за такий товар, необхідно вимагати скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на думку адміністрації магазину, доводять вину покупця.

Слід підкреслити, що вину покупця, а також чи він повинен платити за такий товар може встановити тільки суд. Тобто покупець повинен пам’ятати – нічого на місці не оплачується, на місці тільки фіксується. Якщо адміністрація магазину відмовляється складати будь-які акти і однаково вимагає сплатити кошти, покупець повинен пам’ятати, що відповідно до ч. 2 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту. Однак споживачу необхідно довести, що він розбив/зіпсував товар випадково. І у цьому може дуже допомогти ,як варіант, запис із камери відеоспостереження.

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину переходить до більш рішучих дій і взагалі не випускає покупця з приміщення, слід згадати ще й про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності.

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.

Більше інформації про проект « Я МАЮ ПРАВО!» - на сайті pravo.minjust.gov.ua та за номером 0 800 213103(єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги)

Роз’яснення з цього питання, в межах проекту «Я маю право!», надала фахівець Коростенського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, інтегратор Коростенського МЦ з надання БВПД Оксана Сергієнко.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи знайшли ви корисну для вас інформацію на офіційному сайті Коростенської РДА?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь