Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Підвищення професійної компетентності педагога в умовах Нової української школи

Дата: 03.03.2020 10:59
Кількість переглядів: 202

Реальна дієвість Нової української школи залежить від кожного конкретного педагога: його знань, умінь, компетентності, розуміння стратегічних цілей діяльності та наявності дієвого інструментарію для практичної реалізації заявлених завдань.

З метою підвищення рівня знань про сучасні вимоги до професійних й особистісних якостей педагога та його нової ролі в організації освітнього процесу, ознайомлення із методами корпоративного навчання дорослих, презентації нових методів та стратегії навчання учнів в умовах Нової української школи, спонукання до професійного й особистісного самовдосконалення 26 лютого 2020 року на базі Михайлівської середньої загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів було проведено районний семінар заступників директорів з навчально-виховної та методичної роботи.

Радо зустріли гостей вихованці Михайлівської школи, учасники гуртка «Фейєрверк танцю» (керівник Т.В. Музиченко). Згодом всі мали змогу відвідати ранкові зустрічі учнів початкової школи, підготовлені досвідченими педагогами Ревуцькою В.В., Добровольською Н.Й., Юхименко Н.М.

Актуальність теми семінару спричинена проведенням освітянської реформи, прийняттям Концепції Нової української школи, законів «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

Людмила Степанівна Медведчук, в.о. зав. районним методичним кабінетом, запропонувала присутнім учасникам семінару пройти тестування на сайті НУШ по знанням Закону України «Про освіту» та Концепції Нової української школи.

Ми живемо й працюємо в часи реформ, а реформа в освіті не відбудеться, якщо не переорієнтується вчитель. Це не чиїсь забаганки, це вимога часу. Які б гарні закони не приймала держава, якщо вона не має компетентного педагога, вона не матиме й компетентного покоління. Який же він - компетентний педагог? На це та інші питання допомогло відповісти завдання-увідповіднення «Рівні та критерії», в якому було запропоновано встановити відповідність між рівнем професійної компетентності та критеріями результативності педагогічної діяльності.

Цікаво та змістовно  познайомив присутніх з  вимогами до професійних та особистісних якостей освітян в умовах Нової української школи» головний спеціаліст відділу освіти Коростенської районної державної адміністрації Віктор Михайлович Шиян. Він звернув увагу на те, що якщо раніше система освіти була спрямована на тривалу, ґрунтовну трансляцію знань від учителя до учня, то зараз процес передачі знань є багатовекторним «від усіх і всюди», а вчитель має стати партнером для учня у формуванні ключових компетентностей. Саме таку роль відводить педагогу Концепція Нової української школи.

Сучасний учитель має постійно працювати над собою, займатися самоосвітою, опановувати нові технології, миттєво змінюватися, щоб відповідати вимогам суспільства. Він поступово перестає бути джерелом знань, а має навчити молоде покоління організовувати процес засвоєння знань. Тому сьогодні Міністерство освіти і науки вже не просить, а вимагає від учителів бути відкритими до змін. Окрім того, серед вимог до професійних й особистісних якостей освітян нормативні документи визначають вмотивованість, компетентність, творчість, гнучке мислення, відповідальність за результати власної діяльності та здатність до саморозвитку. Чи важко відповідати цим вимогам? Так, непросто! Проте варто зусиль.

В ході практичної частини семінару його учасники ознайомилися з методами корпоративного навчання педагогів, поповнивши свій словниковий запас такими новими поняттями, як баддінг, шедоуінг, менторінг, тьюторство, коучінг, секондмент, фідбек й інші.

Павло Сергійович Обиход, методист районного методичного кабінету, провів методичний міст: «Підвищення ефективності атестації педагогічних працівників як фактор впливу на якість освіти. Аналіз якісного та кількісного складу педагогічних працівників».

Підбивши підсумки районного семінару, Л.С.Медведчук наголосила на тому, що як у лікаря немає універсального засобу від усіх хвороб, а у вчителя єдиного методу для всіх учнів, так і в мудрого керівника не може бути єдиної технології чи підходу до всіх учителів. Методична робота в сучасній школі – це цілісна система взаємопов’язаних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду та спрямовані на підвищення фахової майстерності педагогів, їхнього творчого потенціалу з метою підвищення ефективності освітнього процесу. Людмила Степанівна побажала, щоб ця система в кожному закладі освіти була сучасною й ефективною, сприяла професійному становленню кадрів, опануванню ними нових компетентцій.

С.В.Карабанова,

заступник директора школи з

навчально-виховної роботи Михайлівської школи


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь