Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Задля протидії поширенню COVID-19 в Україні запущено мобільний застосунок «Дій вдома»

Дата: 27.04.2020 12:32
Кількість переглядів: 572

Як працює застосунок «Дій вдома»? Застосунок призначений для контакту з особою та контролю за дотриманням обов’язкової самоізоляції на час карантину. В основі — зарубіжний досвід країн, які використовують цифрові інструменти для забезпечення безпеки громадян в період пандемії. Застосунок надає переваги на час самоізоляції, але його встановлення є добровільним.

Фото без опису

Згідно із законодавством, особи, які перетинають державний кордон України, можуть обрати один з двох варіантів (постанова КМУ №211 від 11 березня 2020 р):

1. Госпіталізація до спеціалізованих обсерваторів (ізоляторів).

2. 14-денна самоізоляція за місцем проживанням для осіб, які погодились проходити її з використанням застосунку «Дій вдома».

Функціонал застосунку «Дій вдома»:

  • Підтвердження місця проходження самоізоляції з визначенням геолокації.
  • Фотопідтвердження перебування за місцем проходження самоізоляції.
  • Екстрений виклик на гарячу лінію МОЗ України.
  • Запланований функціонал для моніторингу розвитку симптомів.

Контроль дотримання самоізоляції з «Дій Вдома» відбувається за допомогою регулярних повідомлень у застосунку в довільні проміжки часу протягом дня та перевірки відповідності фотографії обличчя особи еталонній фотографії, зробленій під час встановлення мобільного застосунку, та геолокації мобільного телефона в момент фотографування. У разі отримання повідомлення громадянину необхідно протягом 15 хвилин за допомогою застосунку зробити фото свого обличчя на фоні навколишнього середовища, тому варто тримати свій смартфон завжди поруч. Повідомлення у нічний час турбувати не будуть.

Якщо особа обирає самоізоляцію з «Дій вдома», вона має підтвердити це рішення під час проходження паспортного контролю – спочатку сказавши свій номер телефону та адресу місця самоізоляції, після чого показавши відповідний екран застосунку працівнику Державної прикордонної служби.

Для вашої зручності рекомендуємо завантажити та авторизуватись у застосунку до прибуття на кордон.

Важливо: «Дій Вдома» можливо встановити лише на українські номери телефону (+380).

Як авторизуватись у застосунку?

Необхідно встановити застосунок, відсканувавши QR-код на інформаційних плакатах у зонах проходження паспортного контролю, або знайти Дій вдома за допомогою пошуку в App Store або Play Market.

Після встановлення, відкрийте застосунок. Для початку роботи із застосунком «Дій Вдома» необхідно ввести український номер мобільного телефону, який буде активним наступні 14 днів.

На номер надійде смс з кодом, який необхідно внести для реєстрації у застосунку.

Дозволити застосунку надсилати push-повідомлення (за допомогою перемикача, який знаходиться зліва від поля введення номеру телефону).

Далі користувачу необхідно заповнити дані про локацію місця ізоляції, тобто потрібно вказувати локацію місця проживання, а не поточного місцезнаходження.

Після заповнення даних про місце проходження самоізоляції, у застосунку з’явиться вікно “Ви вже за адресою самоізоляції або обсервації?”. Саме це вікно вам буде потрібно показати представнику Державної прикордонної служби. Підтверджувати прибуття за адресою самоізоляції та надсилати еталонне фото потрібно лише після прибуття до місця ізоляції, адже в момент надсилання еталонного фото також фіксується ваша геолокація. Вона має співпадати з тою, що ви зазначили під час авторизації у застосунку.

Як відбувається контроль за дотриманням обов’язкової самоізоляції за допомогою застосунку «Дій вдома»:

Лише з моменту авторизації у застосунку, особа вважається такою, що обрала здійснення контролю за допомогою мобільного застосунку «Дій вдома» та може проходити самоізоляцію за місцем проживання.

Після авторизації у застосунку з’явиться вікно з проханням підтвердити, чи прибула вже особа за місцем самоізоляції та визначить місце геолокації.

Коли особа підтвердить прибуття до місця самоізоляції, адреса якої була вказана при перетині кордону, вона має зробити та надіслати своє фото через відповідну функцію у застосунку. Перше фото, яке зроблене під час авторизації у застосунку, буде вважатися еталонним. Саме з ним в подальшому штучний інтелект буде порівнювати наступні фото. Тому фотографуйте, будь ласка, своє обличчя.

Після того, як користувач зробить своє еталонне фото, відкриється основний екран у застосунку з лічильником днів до кінця карантину. Відлік починається з 14 днів. В останній день самоізоляції, лічильник буде показувати «0 днів самоізоляції або обсервації залишилось». Після завершення терміну самоізоляції, замість лічильника з’явиться повідомлення «Завершився термін вашої самоізоляції або обсервації».

Важливо: з головного екрану кнопкою «Екстрена допомога» можна здійснити виклик на гарячу лінію МОЗ України. Там ви можете отримати відповіді щодо COVID-19 та попросити про екстрену допомогу, якщо вам стало зле.

Коли користувачу приходить сповіщення про фотопідтвердження?

У випадкові проміжку часу. Користувач впродовж 15 хвилин з моменту отримання нотифікації має зробити фото у застосунку та надіслати його. Штучний інтелект порівнює надіслано фото з еталонним та одночасно перевіряє відповідність геолокації місцю самоізоляції у момент надсилання фотопідтвердження.

Геолокація фіксується лише у момент надсилання фотопідтвердження. В інший час застосунок не збирає жодних даних.

У нічний час повідомлення не турбують.

Що буде, якщо особа не надсилає фото, надає фото іншої особи або геолокація не збігається з локацією місця ізоляції?

Верифікація вважається неуспішною. Тому застосунок надсилає ще одне сповіщення про необхідність зробити фотопідтвердження перебування у місці самоізоляції.

Якщо особа після п’ятого попередження не надсилає фото, застосунок автоматично формує та надсилає повідомлення про неуспішну верифікацію до Національної поліції.

Верифікація також буде неуспішна, якщо застосунок видалять, або телефон, зареєстрований у застосунку, не буде активним.

Що включає повідомлення, яке надсилає застосунок до Національної поліції?

Прізвище, ім‘я та по батькові, адресу проходження самоізоляції та номер телефону.

Важливо: Неуспішна верифікація — єдина умова, за якої дані про дії користувача передаються до Національної поліції.

Як діє Національна поліція у разі порушення режиму самоізоляції?

Представники Національної поліції перевіряють дотримання самоізоляції візитом представників до місця проходження особою самоізоляції, можуть попередньо здійснити контрольний дзвінок.

У випадку підтвердження порушення самоізоляції представниками Національної поліції буде вжито заходів щодо притягнення порушника до відповідальності згідно з чинним законодавством, зокрема:

– Адміністративна відповідальність: Стаття 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Порушення правил щодо карантину людей» тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч (17 000 – 34 000 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двох до десяти тисяч (34 000-170 000 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

– Кримінальна відповідальність: Стаття 325 Кримінального кодексу України «Порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним хворобам та масовим отруєнням» карається штрафом від тисячі до трьох тисяч (17 000 – 51 000 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням чи позбавленням волі на строк до трьох років. Ті самі діяння, якщо вони спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки, караються позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.

Як завершити самоізоляцію?

Після завершення 14-денної самоізоляції, у застосунку стає активною кнопка «Вийти» та користувач може вийти з застосунку та за бажанням видалити його.

Що робити якщо моя картка з українським номером телефону залишилась в Україні?

Якщо на момент перетину кордону особа, яка планує проходити самоізоляцію з «Дій Вдома», має в телефоні лише іноземний номер телефону, особа має показати працівнику у своєму телефоні, що наразі встановлена закордонна sim-карта (у налаштуваннях телефону), після чого показати екран свого телефону із застосунком «Дій Вдома», з екраном «Вхід», де здійснюється введення номеру телефону для реєстрації в режимі самоізоляції.

Потім особа має надати свій номер телефону українського мобільного оператора, який буде активним наступні 14 днів та буде пізніше використаний для авторизації у застосунку «Дій Вдома», та адресу самоізоляції для фіксації в інформаційній системі Державної прикордонної служби.

Якщо особа бажає проходити самоізоляцію вдома, вона зобов‘язується увімкнути вказаний на кордоні український номер телефону, авторизуватись з ним у застосунку «Дій Вдома» та підтвердити надану адресу місця самоізоляції за допомогою геолокації не пізніше 24 годин після перетину.

Якщо особа не активує застосунок за вказаним на кордоні українським номером телефону, верифікація вважається неуспішною, застосунок автоматично формує та надсилає повідомлення про неуспішну верифікацію до Національної поліції.

Нагадуємо, якщо особа не надасть представнику Державної прикордонної служби екран застосунку на перевірку, вона має бути передана на госпіталізацію до обсерватора (ізолятора).

Якщо у вас виникають будь-які питання щодо роботи застосунку або складнощів ви можете звернутися за допомогою чат-ботів до служби підтримки застосунку: http://chat.diia.gov.ua

Залишайтеся вдома та будьте здорові!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь