Розвиток інституту старост
У Верховній Раді України група народних депутатів зареєструвала Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост №4535.
За словами одного з авторів проекту, народного депутата Віталія Безгіна, це технічний, але необхідний законопроект. Він передбачає, що староста більше не входить у виконком за посадою, проте матиме широкий набір повноважень – зокрема, гарантовано зможе виступати у виконкомі, на засіданнях ради, в інших органах, утворених радою громади.
Також, за законопроектом, голова громади буде зобов’язаний обговорювати з громадою всі кандидатури на посаду старости, тобто публічні консультації стануть обов’язковими.
Крім того, у громадах не буде величезних або дуже дрібних старостинських округів. Критерій з кількості населення старостинського округу - 1500 осіб, що співвідноситься з найменшою громадою. При цьому, «законопроект надає право робити винятки з цього положення (для гірських або територій з низькою щільністю населення, наприклад), тому громади можуть сформувати і менші округи, однак занадто великими їх зробити вже не вдасться», - повідомив Віталій Безгін.
Законопроект також конкретизує «представницький» мандат старости і чітко вказує, що він не може суміщати свою діяльність з іншою посадою - бути депутатом районних, обласних рад, мати іншу оплачувану роботу тощо.
Віталій Безгін подякував представникам Мінрегіону В’ячеславу Негоді та Сергію Шаршову за активну позицію та ініціацію у розробці законопроекту.
Текст законопроекту має цього тижня з’явитися на офіційному сайті Верховної Ради.
Законопроект, звичайно, не матиме зворотної сили, отже не стосуватиметься призначення старост, яке вже відбулося, або відбудеться до того, як запропоновані зміни набудуть чинності.
Нагадаємо, старости призначаються радою громади за поданням голови громади, при цьому зараз подекуди не береться до уваги думка мешканців сілі і селищ у цьому питанні, бо ради і голови громад не зобов’язані за законом цього робити. Крім того, чинне законодавство не містить норм, які б дозволяли радам новостворених громад формувати старостинські округи. Потребують конкретизації також норми щодо можливості поєднувати посаду старости з іншою діяльністю.