Національна програма відновлення мостів: добудовані об’єкти 2020 року та плани на 2021 рік
Як повідомляє Телеграм-канал “Велике будівництво”, на старті Національної програми відновлення мостів Укравтодор планував відновити 100 об’єктів. Та протягом першого року переконалися, що галузь здатна на більше. Результат 2020 року – відновлення 158 штучних споруд, зокрема:
- поточний середній ремонт 98 споруд;
- капітальний ремонт 43 об’єктів;
- будівництво та реконструкція 17 споруд.
Крім того, належне фінансування нарешті отримала експлуатаційне утримання мостового господарства. У рамках нього ремонт провели на 55 штучних спорудах.
Окремим завданням було завершити «епоху довгобудів»: довести до кінця низку об’єктів, котрі десятиліттями перебували у замороженому стані. Через ці штучні споруди цілі міста та регіони потерпали від поганого транспортного сполучення.
Рух цими мостами-довгобудами відкрито у 2020 році:
- міст через річку Дністер на дорозі Т-09-10 між селами Старий Мартинів та Сівка-Войнилівська, котрий розпочали будувати у 1994 році;
- міст через річку Черемош у селі Розтоки (дорога Р-62), котрий зводили з 2008 року;
- «Буштинський міст» через річку Теребля на трасі Н-09,котрий розпочали будувати у 2004 році;
- «Маршинецький» міст через річку Прут на автошляху Т-26-06, котрий був зруйнований повінню у 2008 році.
Відновлено роботи на найбільш масштабному і відомому довгобуді України — Запорізькому мості. У грудні вже було запущено проїзд по верховій стороні балкового мосту з району Бабурка до Хортиці. Вже розпочато за допомогою плавкрану LK-800 монтаж тимчасових опор вантового мосту. Повністю завершити проєкт планують уже до кінця 2022 року.
Плани на 2021 рік
У цьому році масштаб Національної програми збільшиться, стартують роботи на нових мегаоб’єктах. Протягом року заплановано відремонтувати та збудувати 150 штучних споруд.
Передусім, заплановано запуск першого проїзду вантовим мостом у Запоріжжі. Розпочнеться будівництво Кременчуцького мосту, а також Ямпільського мостового переходу через р. Дністер.
Кременчуцький міст обіцяють збудувати ще з 80-их років минулого століття. Нині береги річки Дніпро у цьому промисловому центрі з’єднало лише 1 мостом, котрий не витримує транспортного потоку. У лютому було підписано договір із новим підрядником на українському ринку — турецькою компанією «DO?U? ?N?AAT VE T?CARET A.?». Підрядник розпочне роботу над Кременчуцьким мостом за схемою design-build — спочатку спроєктують, а потім побудують новий міст.
Ямпільський міст буде збудовано в рамках створення нового маршруту Київ – Кишинів. Міст та підходи до нього матимуть протяжність 1,6 км.
Пріоритетними об’єктами ремонту стануть:
Міст через річку Ірпінь на автошляху Р-04;
Міст через річку Рось на дорозі Н-01;
Мостовий перехід на дорозі Р-44;
Міст через річку Прут на дорозі Т-26-07;
Міст через річку Сіб на дорозі Р-33;
Міст через річку Росава на автошляху Р-10;
Міст з підходами на дорозі Т-15-06;
Міст через річку Тересва на автошляху Н-09;
Міст через річку Вірьовчина на автошляху М-14.
Довідково. Основна проблема мостового господарства України – те, що 81% штучних споруд була зведена до 1980 року. Десятиліттями коштів на належне утримання цієї мережі не виділялося, у результаті чого більшість споруд на початку 2020 року були у передаварійному стані. За результатами обстежень, негайного ремонту потребували 895 об’єктів. З них 169 були у передаварійному стані.