Оцінка фінансових показників бюджетів територіальних громад Житомирської області. Рейтинг за січень-серпень 2021 року
Після завершення формування нового адміністративно-територіального устрою України на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом перейшли бюджети 66-ти територіальні громади області. Для аналізу ефективності функціонування громад та рівня їх забезпеченості ресурсами для виконання повноважень місцевого самоврядування необхідним є здійснення систематичного моніторингу фінансово-бюджетних показників їхньої діяльності.
За підсумками січня-серпня 2021 року проведено оцінку окремих показників фінансової (бюджетної) діяльності територіальних громад.
Оцінювання проведено за 6-ма індикаторами:
доходи загального фонду на 1-го мешканця (співвідношення обсягу надходжень доходів загального фонду без трансфертів до кількості мешканців відповідної громади);
співвідношення видатків на утримання апарату управління із фінансовими ресурсами громади (співвідношення видатків на утримання апарату управління органів місцевого самоврядування із сумою доходів загального фонду без урахування трансфертів з державного бюджету, у відсотках);
капітальні видатки на 1-го мешканця (співвідношення обсягу капітальних видатків бюджету громади до кількості мешканців відповідної громади);
рівень дотаційності бюджетів (співвідношення обсягу базової чи реверсної дотації до загальної суми доходів загального фонду бюджету громади з дотаціями, але без урахування субвенцій з державного бюджету);
питома вага заробітної плати у видатках загального фонду бюджету громади (відсоткова частка проведених із загального фонду бюджету видатків на заробітну плату з нарахуваннями до обсягу видатків загального фонду бюджету без урахування трансфертів, перерахованих з бюджету громади до інших бюджетів);
частка місцевих податків і зборів у доходній частині загального фонду бюджету громади (без трансфертів), %.