Як скористатися перевагами пілотного проєкту «Шлюб за добу» при державній реєстрації шлюбу
Станом на 30.09.2022 року у Коростенському відділі державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Хмельницький) зареєстровано 478 шлюбів, з них - 33 шлюби в рамках пілотного проєкту «Шлюб за добу». В місті Коростень дана послуга діє з 14.02.2018 (за цей період зареєстровано 589 шлюбів), та доступна для громадян України і іноземців під час введення воєнного стану в Україні.
Послуга «Шлюб за добу» особливо популярна серед іноземців. До нас у 2022 році завітали громадяни: Ліванської Республіки, Грузії, Республіки Узбекистан, Турецької Республіки, Республіки Польща, Республіки Таджикистан, Республіки Молдова.
Відповідно до розпорядження від 13.07.2016 № 502-р послуга з організації проведення державної реєстрації шлюбу за обраним заявниками місцем у визначені ними строки надається суб’єктом господарювання — юридичною особою публічного права (організатор державної реєстрації шлюбу), клопотання якого про спроможність надання такої послуги задоволено відповідним територіальним органом Міністерства юстиції. Фронт-офіс у місті Коростені знаходиться за адресою: м.Коростень, вул.Грушевського, 3, каб. 15 (Коростенський міський Палац культури ім. Т.Шевченка).
Надання послуг з організації проведення державної реєстрації шлюбу здійснюється організатором державної реєстрації шлюбу на підставі договору, укладеного у письмовій формі із заявниками, згідно з примірним договором, рекомендованим Міністерством юстиції.
Державна реєстрація шлюбу проводиться у строк, визначений заявниками, у тому числі в день подання відповідної заявки.
Реєстрація шлюбу з іноземцями має особливості правового регулювання у зв’язку з необхідністю перевірки законності перебування цих осіб на території України.
Іноземці та особи без громадянства для державної реєстрації шлюбу в Україні повинні пред'явити паспортний документ або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідку на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України.
У разі пред'явлення посвідки на постійне чи тимчасове проживання орган державної реєстрації актів цивільного стану здійснює її перевірку за допомогою сервісу Державної міграційної служби України згідно з відомостями про недійсні документи.
Іноземець або особа без громадянства під час подання заяви про державну реєстрацію шлюбу попереджається про необхідність у випадках, передбачених Правилами, підтвердження територіальним органом Державної міграційної служби України законності його перебування на території України на день державної реєстрації шлюбу, про що робиться відповідний запис у заяві про державну реєстрацію шлюбу, який скріплюється його підписом.
Орган державної реєстрації актів цивільного стану направляє запит до територіального органу Державної міграційної служби України про перевірку законності перебування іноземця або особи без громадянства на території України на день державної реєстрації шлюбу у разі:
- відсутності у іноземця чи особи без громадянства посвідки на постійне чи тимчасове проживання;
- відсутності на останній вільній сторінці паспортного документа іноземця, документа, що посвідчує особу без громадянства, відмітки про отримання посвідки на постійне проживання.