Як відбувається зарахування дітей до шкіл після повернення в Україну?
Зарахування до шкіл можливе за заявою, навіть поданою електронною поштою.
Дитину можуть зарахувати:
● у ту ж школу, де вона навчалася;
● до будь-якої іншої на вибір батьків/опікунів.
Як зараховують результати навчання?
● На підставі інформаційної довідки, що містить результати навчання (зараховують предмети, які є у навчальному плані як закордонної, так і української школи).
● За відсутності інформаційної довідки, дитина може скласти річне оцінювання з усіх предметів до початку або впродовж навчального року.
Які документи підтверджують завершення навчання?
● Якщо дитина здобула базову/повну загальну освіту за кордоном і отримала відповідні документи, - вони визнаються законодавством України.
● Якщо дитина, перебуваючи за кордоном, навчалася в ліцензованому українському закладі освіти (зокрема дистанційно та екстерном), вона отримує свідоцтво про здобуття певного рівня загальної середньої освіти єдиного державного зразка України.
● Якщо дитина не отримала документ про здобуття освіти, вона може скласти підсумкове річне оцінювання в одному з українських закладів освіти екстерном і отримати документ про освіту українського зразка.
Що робити з інтегрованими предметами (наприклад, якщо в школах за кордоном замість фізики та хімії викладають загальний предмет science або інші)?
Такі предмети зарахують, якщо в довідці буде перелік тем, які дитина вивчала. Якщо ні, тоді дитина складе оцінювання з цих предметів.
Які предмети потрібно перездавати?
Оцінювання проводять із тих предметів, яких не було у школі за кордоном. Зазвичай це українська мова та література, історія України, географія України.
Школа не може відмовити у зарахуванні дітей. Потрібні предмети до зарахування школярі можуть скласти додатково та продовжити вчитися в Україні.