Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Як підготуватися до ефіру: поради з публічних комунікацій для лідерів громад

Дата: 22.06.2023 20:44
Кількість переглядів: 112

Обов’язок керівників громад - комунікувати, аби доносити до людей результати роботи, а інколи і оперативно реагувати на кризу. Навичкам публічних комунікацій через телебачення навчались представники 21 громади, які є партнерами Програми USAID DOBRE. Навчання організував Український кризовий медіа-центр.

Фото без опису

Практичні порадами з тренінгів поділилася Любов Сорокіна, медіатренерка, фахівчиня в галузі телебачення.


Як підготуватися до ефіру або коментаря для телебачення

Аби якісно комунікувати через телебачення, необхідно не тільки правильно вбратися, але і підібрати влучні слова. Чим більш точно ви будете говорити - тим менший ризик, що ваші слова обріжуть або вирвуть із контексту журналісти.

Поради тим, кого знімають тележурналісти:

  •  Не обмежуйте себе чітким текстом - готуйте свої коментарі для медійників тезами, а не текстом, прописаним до йоти.
  • Говоріть просто - позбудьтеся канцеляризмів, мовних штампів і пафосності, бо вони відштовхують, а не додають вагомості;
  • Говоріть короткими реченнями - уникайте складнопідрядних речень-хмарочосів, бо телевізійна мова передбачає лаконічність (етер не ґумовий);
  • Вигляд має відповідати умовам - уточніть місце зйомки та її тривалість (а раптом це підвали, а Ви при краватці?… А раптом Ви головний герой сюжету?..);
  • Переконайтеся, що вас зрозуміють - поцікавтесь думкою людей, які менше обізнані у темі виступу.

Якщо негайно потрібно вийти в ефір - як підготуватися

Реалії сьогодення вимагають бути готовими завжди і до всього. Ми стикаємося із кризовими ситуаціями, коли потрібно виходити в ефір негайно - комунікувати через соцмережі або ж давати коментарі медійникам. Якісна комунікація, особливо в кризовій ситуації, допоможе уникнути паніки та налагодити співпрацю із людьми.

Якщо в ефір треба вийти негайно і немає часу прописувати усі тези, варто пам’ятати про 5 базових правил.

  • подбайте про свій зовнішній вигляд (телевізійникам буде байдуже до Вашого розхристаного вигляду);
  • продумайте основний меседж;
  • структуруйте пояснення складної ситуації (що і чому відбулося, що вже зроблено; які кроки до врегулювання/вирішення/недопущення заплановано;
  • говоріть просто та зрозуміло - уникайте довгих речень та складних термінологій
  • і найголовніше - тримайте внутрішню рівновагу!

Джерело


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь