#Знай_свої_права: При замовленні та отриманні послуг мобільного звязку споживач має право знати, за що саме він платить
На сьогодні майже кожен громадянин України є користувачем послуг мобільного зв’язку та інтернету. Без цих послуг важко уявити життя сучасної людини, проте для досить часто виникають ситуації, коли «нарахування/списання» коштів стає несподіванкою для абонентів.
Держпродспоживслужба нагадує деякі пункти із переліку прав споживачів під час замовлення та/або отримання телекомунікаційних послуг, що передбачені Правилами надання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, а саме про права споживача на:
- безоплатне отримання від оператора, провайдера вичерпної інформації про зміст, якість, вартість та порядок надання послуг;
- отримання від оператора, провайдера відомостей щодо наданих послуг;
- обмеження оператором, провайдером телекомунікацій доступу споживача до окремих видів послуг на підставі його власної письмової заяви;
- повернення від оператора, провайдера невикористаної частки коштів у разі відмови від передплачених послуг у випадках і порядку, визначених цими Правилами, а також договором приєднання щодо виконання благодійного телекомунікаційного повідомлення (у разі укладення такого договору);
- відмову від телекомунікаційних послуг у порядку, встановленому договором про надання телекомунікаційних послуг;
- відмову від оплати телекомунікаційної послуги, яку вони не замовляли;
- отримання відомостей щодо можливості та порядку відмови від замовленої телекомунікаційної послуги;
- оскарження неправомірних дій оператора, провайдера шляхом звернення до суду та уповноважених державних органів;
Разом з цим, інформуємо, що відповідно до частини третьої статті 104 Закону України «Про електронні комунікації» умовами надання та отримання електронних комунікаційних послуг кінцевому користувачу є укладення договору про надання електронних комунікаційних послуг відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та інших актів законодавства; оплата замовленої кінцевим користувачем електронної комунікаційної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом або договором про надання електронних комунікаційних послуг.
Пунктом 16 частини першої статті 107 Закону України «Про електронні комунікації» передбачено, що електронні комунікаційні послуги, що надаються знеособлено (анонімно), розшифруванню не підлягають.
Споживач має право на подання звернень (скарг) щодо надання електронних комунікаційних послуг постачальнику електронних комунікаційних послуг, регуляторному органу, іншим органам державної влади відповідно до компетенції, а також на їх розгляд та належне реагування щодо поновлення його прав і захисту законних інтересів відповідно до законодавства (стаття 122 Закону України «Про електронні комунікації»).
Якщо у вас є підстави вважати, що списання коштів сталося неправомірно, а претензії ігноруються суб’єктом господарювання, ви маєте право подати скаргу до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем проживання.
За інформацією Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів
та захисту споживачів