Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

У разі питань щодо заповнення декларацій чи конфлікту інтересів публічні службовці насамперед мають звертатися до антикорупційних уповноважених за місцем роботи

Дата: 14.10.2024 12:22
Кількість переглядів: 63

До Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) регулярно надходить велика кількість питань, пов’язаних з фінансовим контролем (декларуванням), наявністю чи відсутністю конфлікту інтересів та шляхів його врегулювання. Стрімке зростання кількості питань щодо декларування спостерігається в період щорічної кампанії декларування. Наприклад, протягом перших трьох місяців 2024 року лише на гарячу лінію НАЗК надійшло понад 63 тисячі дзвінків. Це значно перевищує спроможність Національного агентства в опрацюванні звернень.

Фото без опису

Нагадуємо, що надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції, консультаційної допомоги в заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню є основними завданнями уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції. Це визначено у п. 2 розділу ІІ Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого наказом Національного агентства від 27.05.2021 № 277/21 (далі – Типове положення).

Водночас, за результатами опитування, проведеного Контакт-центром Національного агентства у червні-серпні 2024 року, понад 65% усіх осіб, які мали запитання, відповіді на які може надати уповноважена особа, до уповноваженої особи не звертались. 

Основною причиною більшість респондентів вказали зручність отримання телефонної консультації в НАЗК. Водночас у період щорічної кампанії декларування очікування консультації фахівцями Національного агентства може тривати понад 15 хвилин, а у випадку використання всіх телефонних ліній з’єднання може не відбутися взагалі.

З огляду на високе навантаження структурних підрозділів Національного агентства, які задіяні в процесах опрацювання звернень різними каналами зв’язку та для економії часу і покращення комунікації з уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції, у разі виникнення запитань, пов’язаних з декларуванням, конфліктом інтересів, та інших запитань, надання відповідей на які належить до компетенції уповноваженої особи, НАЗК наполягає на необхідності звернутися по відповідну консультацію до уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції в організації. Якщо питання не буде вирішено, уповноважена особа організації адресує його уповноваженій особі органу, до сфери управління якого належить організація, відповідно до п.п. 4 п. 2 розділу ІІ Типового положення, а у разі відсутності такої особи - особисто звертається до Контакт-центру Національного агентства.

Для оптимізації процесу надання консультацій Контакт-центр Національного агентства надаватиме методичну та консультаційну допомогу з питань декларування та конфлікту інтересів після обов’язкової  консультації з уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції. Під час дзвінка така особа має бути готова надати додаткову інформацію, що підтвердить  обізнаність уповноваженого щодо порушеного питання.

Зі свого боку, уповноваженим підрозділам (уповноваженим особам) з питань запобігання та виявлення корупції Національне агентство рекомендує створити умови, за яких отримати консультацію щодо декларування співробітнику установи буде зручно. Уповноважені також мають більш активно сприяти поширенню загальнодоступної інформації  з питань декларування та допомагати працівникам установи в окремих випадках заповнення документів.

За такого алгоритму дій для отримання консультативної допомоги робота уповноважених осіб та співробітників контакт-центру НАЗК стане більш ефективною. Адже взаємодія в такий спосіб дасть можливість співробітникам контакт-центру та фахівцям інших підрозділів НАЗК зосередитись на консультуванні саме представників уповноважених підрозділів та осіб, які не мають в установах визначених уповноважених з питань запобігання корупції.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь