Коростенська районна державна адміністрація
Житомирська область, Коростенський район
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Право дитини на освіту не може бути відокремленим від права дитини на родину!

Дата: 08.06.2021 13:31
Кількість переглядів: 368

Ключовим фактором для батьків дітей з особливими освітніми потребами (ООП) при виборі форми навчання для своєї дитини стає не лише обізнаність про інклюзивну освіту, а й їхні цінності та переконання: важливість участі дитини у звичайному житті, проживання в люблячій родині та можливість спілкування з однолітками.

Фото без опису

В рамках дослідження «Доступ дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивної освіти у Львівській області», проведеного проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGE) за підтримки уряду Канади, було опитано батьків дітей з ООП, які навчаються у закладах загальної середньої освіти.

Сьогодні ми публікуємо кілька цитат батьків, діти яких навчаються в інклюзивних класах. Їхні думки ще раз підтверджують той факт, що кожна дитина має право на освіту, але воно ніяк не має порушувати право дитини жити поруч з батьками, навчатися разом з однолітками та мати усі ті умови, що допоможуть їй пройти кожен етап підготовки до дорослого життя.

«Я нічого не розглядала. Я дуже переживала, як почнеться той вік, коли треба до школи йти, і сина треба буде десь відвести в інтернат. Я казала, що я його не віддам, я його не залишу, хіба буду під тим інтернатом сидіти. Я хотіла всіма силами, щоб він був десь тут в школі, бо я ж бачу – він хотів до дітей... Я не хотіла, щоб він десь від мене їхав, так і сталося. Я дуже задоволена» (мама дитини, яка навчається в інклюзивному класі).

«То дуже добре, я просто не уявляю, як би то було, якби не було інклюзивної освіти?! То дитина б сиділа або в спецзакладі, або в хаті, а так дитина спілкується, набуває якихось навичок» (мама дитини, яка навчається в інклюзивному класі).

«Великий плюс в тому, що вона навчається в школі з дітьми, які не мають ООП, тому що особисто я знаю, що моя донька багато вчиться від дітей. Вона дивиться, вона наслідує, вона може спостерігати, пробувати повторити, тобто це для неї така можливість візуального навчання на прикладі» (мама дитини, яка навчається в інклюзивному класі).

«Дитина виведена із зони комфорту, і це нормально. Знаєте, можна десь піти, де зручніше, де немає допитливих поглядів, але це не реальна картина, і школа колись закінчиться, і вона все рівно буде ходити на вулиці. Я бачу реальну картину, я можу бачити, коли вона буде відчувати якусь образу і бути з нею поруч, і проговорити це. Може би десь було комфортніше, але щоб воно щось змінилося в нас в країні, діти мають вчитися разом. Вони мають комунікувати з нею змалечку, бачити її змалечку, тоді не буде такого здивування і якогось такого, знаєте, шарахання на вулицях, коли вони вже будуть дорослими» (мама дитини, яка навчається в інклюзивному класі).

Саме тому ми ще раз наголошуємо – цілодобове перебування дитини у закладі спеціальної освіти не означає забезпечення усіх її прав, так як там не задовольняється найбільша і найважливіша потреба - контакт з родиною та громадою, в якій дитина буде продовжувати своє доросле життя!Адже саме це дає дитині відчуття безпеки та довіри, що і є основою для розвитку її особистості та впевненості у майбутньому?

#ДІЯТИзарадидітей


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь